top of page

Zwerm aan de leg

Gisteren weer even controle gehad van een deel van de volken. Niet alles gedaan - ze kregen er een beetje genoeg van bovendien had ik bezoek bij me dus het hoefde allemaal geen uren te duren.

Het volk van Olijfje loopt, hoewel er nog wat weinig broed is. Misschien moet ze een beetje wennen - het is tenslotte een jonge moer. Over een week maar eens kijken wat dan de status is. Het volk is wel zo’n drie ramen kleiner geworden. Er staat een honingkamer op maar eigenlijk verwacht ik geen honing meer van dit volk. Misschien als ik de onderste broedkamer er onder vandaan haal dat ze iets ruimer in de bijen komen te zitten en dan alsnog genegen zijn om wat meer te gaan halen. Hoewel ik binnenkort ook moet gaan bestrijden en dan kan ik natuurlijk geen honing meer halen.

Peter Greenaway is bijna zo onaardig als haar moeder, ik hoop niet dat dat zo blijft. Het volk is flink gegroeid - 6 min of meer volle ramen. Brias gezien maar ook een paar redcellen. Hm. Ook hier maar kijken wat volgende week de status is. De langste dag is geweest dus je kan je afvragen of ze nog willen gaan zwermen. En meer ruimte geven - nou ja, zou er nog een honingkamertje op kunnen zetten, misschien dat ze daar iets blijer van worden. Maar goed, die moet ik er in augustus weer afhalen. Of ik zet ze over in m’n laatste 10-ramer met een paar sluitramen. Kan ook.

Tenslotte de zwerm van Jade, die buiten de stal staat, gecheckt. Prachtig! Moer gezien, poeh wat is ze mooi! En aan de leg, en aan het bouwen en druk nectar en stuifmeel aan het halen. Top - blij mee!

Overigens is zij nog voor adoptie beschikbaar - slechts 20 euro voor 12 maanden. Wie heeft interesse?

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page